mardi 13 mai 2008

Laos, here I am!

[French version below - Version Française en dessous]

So here I am. I’m eventually in that little country I’ve been dreaming of for months! It feels surreal, I still can’t believe I’m really there. As the cliché goes : I feel I’m gonna wake up anytime and realize its all been a dream…

Lets talk a little bit about the journey and the couple of days I spent in Laos.

As for the journey, I have to say its been a very good one. I had the chance to fly with Vietnam Airlines, and those guys know how to take care of their customer! The cute pair of fluffy Vietnam Airlines slippers proves it :) The 11 hours I spent in the plane went really fast and apart of the sore legs due to the absence of activity, I wouldn’t have mind spending a couple of hours more enjoying the trip. And this is an ex flight phobic writing!!

I left Paris around 1.00 pm, and after watching “there will be blood” (a bit disappointing to my opinion), a part of “27 dresses” (cheesy crap) and read a few bits of the numerous magazines I bought before the flight, we landed in Hanoi at 05.00 am local time (Around midnight in Paris, add 5 hours from Parisian time to have South East Asia time during summer). First impression in Hanoï : its fucking hot. And its 5 am only. Shit.

In Hanoi I took a connection flight to Vientiane around 8.30 and arrived there at 9.30 am.

At this point I was not really tired anymore, I had reach the point of tiredness you don’t really feel anything anymore haha. Well, that was ok for me, because then I’ve had the opportunity to fully enjoy the day instead of sleeping or feeling like a zombie.

So yeah, I’ve enjoyed the very first day in Laos, you can tell! After I put my stuff in the house, my housemate Julien, another French intern, brought me out to show me around. I then took my very first “TukTuk” and had my very first rides on a motorbike ;)

We joined my friend Marianne, who’s living in Vientiane for 8 months, and met a few friends and random people. We ended up in a little team of 10 people, and gathered up to go to the “Bouddha Park”, which consist of…a Park filled with Buddha statues. Located around a 30 minutes motorbike ride, I had a pretty cool rip hanging on Julien’s t-shirt while he was driving “Lao Style” (No Rules On The Road [if road there is]).

We walked around, took stupid pictures and all sat to have some food and beerlao’s along the Mekong, looked up by a thousand of Buddha’s.




We finally came back home around 7.00 pm, and I litteraly crashed on the bed, waking up the day after, fully dressed up and still wearing my glasses haha. Best night of my life ever.


************************************************************************************


Me voilà donc enfin au Laos. Après avoir conceptualisé ce pays dans ma tête depuis de longues semaines, je n'en reviens toujours pas d'être sur place. D'autant plus que ce pays n'a tellement rien à voir avec l'Europe que l'on s'attend sans cesse à s'éveiller d'un moment à l'autre.

Concernant le voyage, il était très agréable; le vol a été très tranquille, d'ailleurs si confortable que je n'aurais pas été mécontente d'en profiter un peu plus! Difficile à croire pour ceux qui connaissent mon passé d'agoraphobe quasi psychotique ;)

Il faut dire que la Vietnal Airlines sait chouchouter ses passagers. Télévision sur chaque siège, personnel prévenant, bouffe délicieuse (si si , vous avez bien lu...), nous avons même tous eu droit à une couverture en pilou pilou et à des pantoufles en poils pour profiter du voyage de la manière la plus confortable possible ;)

Le truc bizarre, c'est qu'étant partis vers 13h, je n'étais pas fatiguée, mais que le vol s'est passé dans le noir la plupart du temps car les stores ont été baissés pour que les passagers dorment. Dommage pour moi, je n'ai commencé qu'à piquer du nez que vers la fin du vol (vers 23h heure de Paris) mais que c'était trop tard pour dormir ;)

J'ai passé les 3 heures d'attente à Hanoi à comatter avec un camarade de vol, qui partait au Laos pour un stage comme moi.

De Hanoi, j'ai pris un petit vol pour Vientiane et y suis arrivée à 9h30 heure locale (il faut compter 5h de plus qu'à Paris ici).

Dès mon arrivée, j'ai pu profiter déjà des quelques loisirs locaux grâce à mon coloc Julien, stagiaire Français, qui m'a emmené en balade en ville. Nous y avons retrouvé Marianne, qui elle-même nous a emmené voir des amis à elle, qui eux-même nous ont présenté à des amis à eux...bref, on s'est retrouvé à une petite dizaine, et nous sommes tous partis en mobylette au "Bouddha Park", à environ 30 minutes de Vientiane.


Le Bouddha Park est, comme son nom l'indique, un Park composé de nombreuses (près de 200) statues bouddhistes et Hindouistes, notamment d'une sculpture impressionnante de Bouddha couché de 40 mètres de haut.




Nous y sommes restés l'après midi, profitant du temps superbe et de quelques beerlao bien méritées ;)


Nous sommes rentrés à la maison vers 19h, je me suis littéralement écroulée sur mon lit pour ne m'en sortir que 12 heures plus tard, encore toute habillée et les lunettes sur le nez haha. Une des meilleures nuits de ma vie!

Voilà pour ma première journée à Vientiane au Laos.

A bientôt!

2 commentaires:

katy yelland a dit…
Ce commentaire a été supprimé par l'auteur.
katy yelland a dit…

Looks amazing :)
(as do you!)